Företaget

Företaget

Vision/Målbild

Vi vill ÖKA, SPRIDA kunskap om psykisk ohälsa, det ska spridas som corona. Vi vill att det ska bli lika legitimt att prata om det som inte syns MEN som finns i lika stor omfattning som det som syns... Så vårt mål är att hemsidan ska vara "klar" till Vårruset som i maj då vi förhoppningsvis kan marknadsföra oss lite mer. Hemsidan kan ses som en bank men istället för att ta ut pengar i olika valörer så kan man plocka ut verktyg av olika slag för att göra livet lite lättare..

Delmål

1. Skapa hemsidan.

2. Bygga upp hemsidan enligt plan.

3. Grunden färdig deadline 10/5

4. VåRRuset 10/5 - beställt träningströjor med alla viktiga ord som är just det psykisk ohälsa. Vi ska springa vårruset i maj med dessa tröjor och vår hemsida på baksidan..

5. Skapa en instagram gultgrönthjärta...Bilderna som läggs ut liknar ADHD-livets instagram med endast text och bakgrund. Samma mall men olika texter i flow. SKILLNADEN blir att vår instagram är utifrån våra färgkoder. så känner vi ett gult flow ska bakgrunden vara gul med text. Bara kom ihåg traffikljustänk också...

6. Podd - sommaren 2022 - första poddtillfället TEST.

7. Föreläsningar

8. Bok


Färgkodsbeskrivning

Ska det vara på vår utgångspunkt kanske typ hjärtan med olika färger som är klickbara med beskrivning av respektive färgs betydelse?

Viktigt : ett inlägg ska vara med förklaring av alla färgkoderna.

🤍VITT - Känslolöst, Blank känsla, varken plus eller minus, likgiltig/apatisk

🖤SVART - Känslokaos, Ilska, mörker,

💛GULT - Spontant flow, inte tänka för mycket utan flowa på känsla och tanke tillsammans

💚GRÖNT - Lugnt som skogen, eftertänksamt, reflekterande, tanke före känsla..

❤️RÖTT - Rödljus STOPP!!!

💟 ROSA - Fröken duktig som gör det normalstörda utan att vara grundad i varför.

-> ljusrosa =färgen som symboliserar duktiga flickan, gamla inmatade beteenden som är ett övergrepp mot en själv. de där när man trycker ner sig själv för att alla andra ska vara nöjda. duktig, tyst och fogsam. det som blir starkt när man befinner sig i en osäker situation och faller tillbaka till detta beteende av duktig

-> mörkrosa = färgen där man väljer att använda rosa (duktiga flickan) till sig fördel. när man medvetet tar på sig rollen för att skydda sig själv. tex om man går in på sitt arbete och sitter i fikarummet, använda de rosa dvs prata väder och vind, hålla alla lugna men också för att skydda sig själv för att inte gå in i (valfri färg) och ge ens egna dyrbara energi till någon annan.

💙BLÅTT - kombinationen av gult o grönt. 

220802

Vision/Affärsplan/Ide sprut

  • Vad är vår affärsidé?

MÅL med vår vision:

Öka kunskapen kring NPF och psykisk ohälsa.

HUR?

Hemsida, podcast, blogg, föreläsningar, erbjuda tjänst för strukturering i hemmamiljö - ej städ. Instagram - igenkänningstexter/budskapstexter med våra färger, facebook - marknadsföring kring olika event i företaget, Merge - fokus träningskläder först. NPF coaching.

  • Vilka är våra kunder/Vilka ska vi rikta oss till?

1. Unga vuxna till en början - 13-18. Varför målgruppen unga vuxna. För att arbeta förebyggande mot psykisk ohälsa, att tidigt bidra till att främja kunskap och få verktyg för att undvika psykisk ohälsa i vuxen ålder.

2. Anhöriga

3. Rikta kunskapen till dem som jobbar med unga vuxna såsom skola, vårdcentral, psykiatri mm

  • Undersök marknaden.

Hur ska vi nå ut till målgruppen genom våran affärsidé för att samtidigt få det inkomstbringande?

Mål till nästkommande möte:

Undersök hur vi genomför en marknadsundersökning? .

Deadline: Slutet av v. 34 - så fortsatt diskussion kring nedanstående punkter.

Förslag: Företagsmöte på biblioteket Tors v. 34 efter arbetstid. Ca kl 14.00 - Incheckning med promenad.

  • Vad är vårt mål med företagandet? Hur ska vi mäta målet?
  • Vilken företagsform är bäst att välja? Undersöka.
  • Gör en affärsplan.
  • Hur ska vi finansiera uppstarten av företaget?
  • Registrera vårt företag och firmatecknare hos Skatteverket.